Szerokość Opon Zimowych.... temat na czasie.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Masmo
    L&K
    • 2005
    • 1145

    #76
    Zamieszczone przez Jabar1975
    .... Masmo nie rob nerwowej atmosfery.....
    Nigdy to nie było moim celem, ale nie lubię osobistych docinek (np o kompleksach).
    Ale PEACE. Wyrażamy tylko swoje subiektywne opinie.
    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

    Komentarz

    • Marian
      Ambiente
      S_OCP Member
      • 2006
      • 225

      #77
      to ja sie podepnę z pytankiem.
      Ponieważ mam noofki sztuki letnie Dunlopy 15/195/65 na stalowych felagach, się zapytuję, czy dałoby się je załozyć na 15-ki alusy.
      szkoda mi trochę tych opon bo uzywane alusy sa tańsze niż te oponki.
      A jakby to miało sens to zamiast kupwac 2 komplet stalowych felg na zimę, wiosną kupił bym alu 15" do posiadanych juz Dunlpów
      20v

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #78
        Zamieszczone przez Marian
        to ja sie podepnę z pytankiem.
        Ponieważ mam noofki sztuki letnie Dunlopy 15/195/65 na stalowych felagach, się zapytuję, czy dałoby się je załozyć na 15-ki alusy...
        A jaki problem widzisz??? Jeszcze ważna jest szerokość ale do 195 mogą być felgi 6J do 7J.
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz


        • #79
          na 15 - mam tylko aluminiowe
          Lato 205
          Zima 195

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Garret
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1196
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #80
            Zamieszczone przez MiKruS
            Tak jak napisalem wczesniej. Mozna "przezimowac" nawet na łysej oponie letniej.

            Natomiast jesli ktos zastanawia sie ile jest warta opona letnia lub nawet caloroczna, to prosze poczekajcie do sniegow i pojezdzijcie sobie, a potem tego samego nia zmiencie na zimowki. Bedzie bardzo jasne, ktora opona jest ile warta.

            I wcale nie mowie tu o agresywnej jezdzie na granicy przyczepnosci tylko normalnym przemieszczaniu sie - prowadzeniu w zakrecie, pokonywaniu duzych wzniesien, skrecaniu na skrzyzowaniu i hamowaniu. Roznica jest zasadnicza nawet przy malych predkosciach.

            .......
            Otóż to! Wiele zim przejeździłem w dawnych czasach różnymi autami na letnich (napęd przód, tył) a, że mieszkałem/bywam w rejonach górzystych bardzo często więc chciałbym kilka słów dodać. Zwykle bywało tak, że podjazdy pokonywało się rozpędem, z pełnym bakiem i dwiema płytkami chodnikowymi w bagażniku (Poldek) delikatnie operujac gazem na najwyższym możliwym biegu. Ponieważ mieliśmy domek w górach do którego dojazd prowadził przez sporą górę zawsze podstawowe było pytanie czy weekendowy wyjazd się powiedzie;-) W nieobciążonym Polonezie przy 10cm śniegu często problemem było ruszyć na parkingu! Tu przednionapędówki sprawowały się lepiej, z kolei podjazd pod górę- tylni napęd był bardziej efektywny. Muszę stwierdzić, iż różnica po założeniu zimówek była kolosalna! Siła ciągu, kierowalność, hamowanie- po prostu inna bajka i jak ktoś mówi, że zimówki to strata kasy to... nie wie co mówi;-)
            Przy pierwszym załozeniu zimówek (jakieś 8lat temu) zrobiłem nawet taki test, że w ciągu kilku godzin atakowałem jedną górkę Poldkiem 2 razy- na letnich i zimowych by mieć jak najbardziej wiarygodne porównanie (takie zboczenie - lubię testy porównawcze;-)
            Od tego czasu zawsze już kupuję zimówki;-) Jeszcze taka uwaga : nawet w mieście, bez większych podjazdów- jak jadę na letnich po sniegu, błocie pośniegowym - i przede mną gosc na zimówkach da ostro po hamplach a ja będe na letnich.... wjazd w bagażnik wielce prawdopodobny (kilka razy atakowałem krawężnik by wytracić prędkosć). Dawniej gdy 90% ludzi jeździło na letnich to ryzyko nie było tak duże, ale teraz.... ;-)
            Jeszcze coś- w górach, na wąskich ośnieżonych drogach taki klient na zimówkach może być prawdziwą zakałą korkującą drogę. Ile razy człowiek spędził kilka godzin w korku bo ludzik był przekonany, że da radę na letnich, czy też nie założył do TIR-a łańcuchów (zakopianka) :evil:
            Nie wypowiadam sie na temat całorocznych bo nie jeździłem takowymi, ale na mój gust opona przeznaczona do jazdy w zimie będzie zawsze lepsza w warunkach zimowych od uniwersalnej, podobnie jak letnia w lecie (skład mieszanki wpływajacy na miękkość i przyczepność w danym zakresie temperatur). Zgadzam sie też z Jabarem że różnice miedzy popularnymi a wysokiej klasy zimówkami są odczuwalne - ale tu znowu wpływ na moje zdanie ma teren po którym jeżdżę, gdzie róznice bywają typu 0-jedynkowego czyli wyjadę/nie wyjadę pod górę;-) Tu istotna rzecz- dzielność śniegowo/górska opony zimowej jest odwrotnie proporcjonalna do jej indeksu prędkości, profilu etc. czyli nie jest tak, że wysoka półka o indeksie V czy Z jest automatycznie "dzielniejsza" od np. Dębicy T. Podobnie z doświadczenia uważam, iż trochę mniejsza szerokość (o 10mm) daje dobre rezultaty -większa siła ciągu w wyniku większego nacisku jednostkowego.
            Ufff ale się spisałem, sorki, ale zima i trakcja to moje zboczenie - za dużo chyba dźwigałem majdan na plecach z powodu niemożności pokonania podjazdów za młodu :lol:
            Garret

            -----------
            Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #81
              Zamieszczone przez Maicroft
              harnas75, Dlatego klasa econo jest opona marki Debica Frigo2 badz Barum i przecietnemu Kowalskiemu w zupelnosci wystarcza, 4 takie kosztuje tyle co dwie z wyzszej polki i w dodatku czasem sa tansze niz ich letnie odpowiedniki.
              Jeszcze jest jedna ważna cecha opony o której chyba nikt nie napisał. A mianowicie głębokość bieżnika! Performence opony zimowej w brei, wodzie i śniegu drastycznie spada przy zmiejszeniu głębokości bieżnika. Więc chyba lepszą opcją jest kupić dwa komplety tańszych zimówek i je wymienić szybciej niż zajeżdzać drogie zimówki do indeksów. Zaleca się wyrzucenie zimówek gdy głębokość bieżnika jest poniżej 3 mm. Założe się że takie Savy czy Barumy z bieżnikiem 8 mm będą o niebo lepsze na śniegu niż najdroższa opona z bieżnikiem 2 mm. A najgorszą opcją jest szeroka łysa opona na zimę.
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • Jabar1975
                RS
                • 2006
                • 3331

                #82
                Zamieszczone przez Masmo
                Jeszcze jest jedna ważna cecha opony o której chyba nikt nie napisał. A mianowicie głębokość bieżnika
                a druga tez wazna to wiek opony bo mieszanka zimowa starzeje sie duzo szybciej niz letnia - w zwiazku z czym 3 lata to maksimu (zdroworozsadkowo). Co do glebokosci to rzecz jasna ze im glebszy bieznik tym lepsza przyczepnosc na sniegu - ale opona ktora ma 2mm to juz jest lysielec zakazany prawem i zgdonie z kodeksem ruchu drogowego nie dopuszcza sie samochodow z takimi oponami do ruchu.
                nasza droga: www.wpzs.pl

                Komentarz

                • Masmo
                  L&K
                  • 2005
                  • 1145

                  #83
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  ..... ale opona ktora ma 2mm to juz jest lysielec zakazany prawem i zgdonie z kodeksem ruchu drogowego nie dopuszcza sie samochodow z takimi oponami do ruchu.
                  Z tego co pamiętam min grubość to 1,5 mm lub do indeksu, ale zimówki racjonalnie nie powinny mieć mniej niż 2,5 mm w najcieńszym miejscu.
                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #84
                    Masmo, Zimowka ma wyzszy znacznik wlasnie na 2,6mm chyba. Moja miala od 3-4 i juz nie miala ochoty trzymac w sniegu
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #85
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      Zimowka ma wyzszy znacznik wlasnie na 2,6mm chyba. Moja miala od 3-4 i juz nie miala ochoty trzymac w sniegu
                      tak naprawde to chyba te 4mm jest graniczne dla zimowek, ponizej to juz dupa a nie jazda
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • mariobros
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 551

                        #86
                        Zamieszczone przez Jabar1975
                        tak naprawde to chyba te 4mm jest graniczne dla zimowek, ponizej to juz dupa a nie jazda
                        Też tak sądziłem, ale życie weryfikuje sądy Zwróć uwagę, jaka jest wyjściowa głębokość wielosezonówek...
                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                        Komentarz


                        • #87
                          Hmmm... a jakie oponki zaproponujecie na taką pogodę i taka drogę ?




                          Bardziej szerokie czy wąskie.... :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • djczas
                            RS
                            • 2005
                            • 9612

                            #88
                            poduszkowiec :szeroki_usmiech

                            Komentarz

                            • -Piotr-
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1018
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #89
                              Ja bym najpierw pomyślał o gumowcach. :lol:
                              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                              O III czarna liftback - reaktywacja

                              Komentarz

                              • Masmo
                                L&K
                                • 2005
                                • 1145

                                #90
                                Zamieszczone przez bezduszny
                                Hmmm... a jakie oponki zaproponujecie na taką pogodę i taka drogę ?

                                Bardziej szerokie czy wąskie.... :diabelski_usmiech
                                A mówią że polskie drogi są złe :wink: . Na taką drogę wybrałbym coś z arsenału wojskowego: helikopter albo czołg.
                                Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                Komentarz

                                • Marian
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 225

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Masmo
                                  A jaki problem widzisz???
                                  no to cool.
                                  To jeszcze 2 pytanka:
                                  chce sie komuś podac pełne wymiary alu 15"?
                                  i czy trzeba kupic nowe śrubki do alu, bo chyba ze stalowych nie podejdą?
                                  20v

                                  Komentarz

                                  • Masmo
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1145

                                    #92
                                    Zamieszczone przez Marian
                                    ....chce sie komuś podac pełne wymiary alu 15"?
                                    i czy trzeba kupic nowe śrubki do alu, bo chyba ze stalowych nie podejdą?
                                    "Do samochodów Skoda Octavia są homologowane koła wykonane z blachy stalowej i koła ze stopu aluminium. Koła z blachy stalowej mają profile obręczy o oznaczeniach 6 J x 14 H2 ET 38 i 6 J x 15 H2 ET 38, a koła ze stopu aluminium mają profile obręczy o oznaczeniach 6 J x 15 H2 ET 38, 6 1/2 J x 15 H2 ET 43 lub 6 1/2 J x 16 H2 ET 42. Oznaczenia mają następujące znaczenie: 6 lub 6 1/2 - szerokość osadzenia opony w calach, J - kształt krawędzi,
                                    14 lub 15 - średnica nominalna osadzenia w calach,
                                    ET - parametr określający odległość pomiędzy płaszczyzną symetrii obręczy a płaszczyzną osadzenia na piaście,
                                    H2 - dwustronne wygarbienie profilu. Otwory na śruby mocujące koła są wykonane na obwodzie okręgu o średnicy 100 mm, a otwór centrujący ma średnicę 57 mm. "
                                    Żródło: Cedrych
                                    Załączone pliki
                                    Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                    Komentarz

                                    • Jabar1975
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3331

                                      #93
                                      do tego rozstaw srub 5x100mm - do tego dluzsze sruby i nie zapomnij o srubach zabezpieczajacych
                                      nasza droga: www.wpzs.pl

                                      Komentarz

                                      • misiekwaw
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7715
                                        • Ford

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Marian
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        A jaki problem widzisz???
                                        no to cool.
                                        To jeszcze 2 pytanka:
                                        chce sie komuś podac pełne wymiary alu 15"?
                                        strzelam ze szerokosc 6 cali

                                        Zamieszczone przez Marian
                                        i czy trzeba kupic nowe śrubki do alu, bo chyba ze stalowych nie podejdą?
                                        w przypadku fabrycznych alu skody pasuja sruby od stalowek

                                        [ Dodano: Wto 24 Paź, 06 13:46 ]
                                        Zamieszczone przez Masmo
                                        Zamieszczone przez Marian
                                        ....chce sie komuś podac pełne wymiary alu 15"?
                                        i czy trzeba kupic nowe śrubki do alu, bo chyba ze stalowych nie podejdą?
                                        nie widze 16tek :zlosnik: (wiem ze pytanie dotyczylo 15tek ale w takiej tabeli powinny byc i 16 skoro sa 14)
                                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                        http://www.disi-tune.pl
                                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                        Był WRX
                                        Była Octa

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #95
                                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                                          w przypadku fabrycznych alu skody pasuja sruby od stalowek
                                          Potwierdzam. Też tak mam.

                                          [ Dodano: Wto 24 Paź, 06 13:56 ]
                                          Zamieszczone przez MisiekWAW
                                          ...nie widze 16tek :zlosnik: (wiem ze pytanie dotyczylo 15tek ale w takiej tabeli powinny byc i 16 skoro sa 14)
                                          Żródłem jest 1 wydanie Cedrych'a. W tych zamieszłych czasach nie było fabrycznych Octavi na 16-kach. Pierwsze były chyba L&K na 16-kach.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • Marian
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 225

                                            #96
                                            normalnie wielkie dzięki wszystkim za takie wyczerpujące info :shock:
                                            20v

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Marian
                                              normalnie wielkie dzięki wszystkim za takie wyczerpujące info :shock:
                                              You are welcome! :kciukgora
                                              Staramy się żeby Nasze Forum było pomocne!
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • Marian
                                                Ambiente
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 225

                                                #98
                                                jestem zaszczycony
                                                20v

                                                Komentarz

                                                • greszczyn
                                                  Elegance
                                                  • 2005
                                                  • 893
                                                  • Nissan

                                                  #99
                                                  Jeżeli chodzi o śrubki to proponowałbym jednak dwa komplety , jeden do stalówek , drugi typowo do alu , by oszczedzic sobie czasu z czyszczeniem śrub z zimowej korozji i aby stożek śruby dobrze przylegał do gniazda (bieżni) w alufeldze .

                                                  Ps. zapomniałem dopisać , iż tak wyglada śruba która "trzymała " stalówkę przez cała zimę ,a nastepnie została wkrecona i wykręcona z alu . :twisted:
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz


                                                  • Masmo, jakaś ta tabela niepełna...

                                                    Uzupełnienie:
                                                    RS1'04 180KM - standardowo są felgi 17" a oponki 225x45

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...